Perfect Pixel

Creare magazin online in WordPress – 40 de aspecte esentiale

februarie 22, 2024 Site Web 10 minute de citit

Ai in plan crearea unui magazin online in WordPress?

Stim cu totii, ca lansarea unui magazin online poate fi un efort considerabil si necesita o atentie meticuloasa la detalii tehnice pentru a asigura o experienta perfecta pentru clienti. Din fericire, cu putina implicare si cateva informatii, chiar si fara cunostinte tehnice vei putea sa monitorizezi dezvoltarea si sa testezi functionalitatea.

De ce trebuie sa verifici riguros magazinul online inainte de lansare?

Problemele tehnice pot duce la clienti frustrati si vanzari pierdute, asa ca este esential sa parcurgi o lista de verificare cuprinzatoare inainte de marea deschidere a magazinului.

Doar prin supravegherea atenta previi problemele tehnice si eviti consecintele negative care pot afecta reputatia comerciala.

Avand in vedere cat de multa munca presupune crearea unui magazin online, poate fi usor sa se omita ceva. Sau cine stie, poate chiar sa lipseasca ceva important despre care nu stiai.

Asadar, pentru a te asigura ca dezvolti un magazin online ca la carte si pentru a nu avea niciodata acel sentiment de „oare are tot ce trebuie”, am alcatuit o lista de verificare.

Acestea sunt cateva aspecte esentiale care trebuie abordate pentru a asigura o lansare usoara si de succes a unui magazin online.

1. Alege un furnizor de gazduire fiabil

Selecteaza un furnizor de gazduire care ofera un timp de functionare excelent, viteza si scalabilitate pentru a se adapta la cresterea magazinului in viitor. Asigura-te ca serverul de gazduire este configurat pentru o performanta optima, inclusiv un numar suficient de unitati de procesare, memorie RAM si stocare SSD.

Se recomanda folosirea CDN pentru a distribui activele site-ului web la nivel global, reducand timpul de incarcare a paginilor.

2. Atentie la design

Atunci cand un potential client viziteaza magazinul, iti doresti sa il surprinzi placut, sa ramana pe pagina si in final sa faca o achizitie. De aceea, designul trebuie sa le atraga atentia, sa reflecte calitatea produselor si sa evidentieze profesionalismul firmei.

Design magazin online

Exista branding si consecventa in design?

Un design consistent si coerent ii va ajuta pe clientii sa stie ca se afla in locul potrivit. Verifica fiecare pagina a site-ului web pentru a vedea daca exista consistenta in fonturi, culori si alte elemente.  Fiecare continut/element de pe pagina trebuie sa aiba cursivitate si sa respecte acelasi stil de design si specificatiile de brand.

Regasesti apeluri clare la actiune?

Daca nu indrumi clientii sa cumpere, atunci de ce ar face-o? In crearea unui magazin online, printre elementele principale se afla butoanele „call to action” care sa iasa in evidenta pe pagina ( „cumpara acum”, „adauga in cos”,  etc). Asigura-te ca exista butoanele CTA in puncte strategice.

Imaginile sunt de inalta calitate?

Cumparaturile online nu le permit clientilor sa simta, sa atinga sau sa vada produsele in realitate. De aceea, trebuie sa te asiguri ca iti prezinti produsele din toate unghiurile si ca ai prim-planuri cu toate detaliile importante. Fotografiile trebuie sa fie de inalta calitate, cu o iluminare buna si cu reprezentari exacte ale culorilor.

Pe langa calitatea superioara, fotografiile trebuie sa se incarce rapid. Afla cum poti sa optimizezi imaginile pentru ca acestea sa se incarce rapid.

Pot fi accesate cu usurinta paginile de cos si de checkout?

Testeaza integral procesul de checkout, inclusiv adaugarea produselor in cos, completarea datelor de livrare si finalizarea platii. Identificarea si corectarea eventualelor probleme sunt esentiale pentru conversii reusite. Ultimul lucru pe care il doresti este ca un client interesat sa plece pentru ca nu-si poate da seama cum sa faca plata.

O solutie excelenta este sa te asiguri ca exista o pictograma de cos in coltul din dreapta sus al meniului care include un link catre pagina de plata. Astfel, indiferent unde se afla un client pe site, va putea face usor o achizitie.

Magazinul atrage imediat atentia?

Daca nu captezi atentia vizitatorilor in primele cateva secunde, 55 % dintre acestia vor pleca. Asadar, prezinta produsele de interes pe pagina principala, foloseste texte atragatoare sau videoclipuri cu produse, pentru a capta atentia inca de la inceput.

Produsele se afiseaza bine?

Nu vrei ca designul in sine sa distraga atentia de la produse, care ar trebui sa fie in centrul atentiei. De aceea, asigura-te ca, pe paginile de catalog si de categorie, clientii pot distinge cu usurinta produsele, inteleg ce este fiecare si gasesc cu usurinta mai multe informatii.

3. Functionalitate

Nu prea conteaza daca magazinul tau arata spectaculos, daca nu functioneaza asa cum trebuie. Pentru a evita asta, trece in revista fiecare dintre aceste detalii pentru a te asigura ca magazinul online este usor de utilizat si functioneaza impecabil.

Creare magazin online in WordPress - 40 de aspecte esentiale imagine 2

Functioneaza toate link-urile?

Verifica toate linkurile de pe pagini, produse, anteturi si subsoluri. Daca ai linkuri catre site-uri externe, asigura-te ca acestea sa se deschida intr-o fila noua.

Functioneaza formularele?

Completeaza formularul de contact si asigura-te ca functioneaza fara probleme. Clientul tau trebuie sa primeasca confirmarea completarii formularului,  iar tu trebuie sa primesti informatiile din formular.

Informatiile de contact sunt corecte si vizibile?

Intotdeauna este bine sa ai mai multe modalitati prin care clientii pot sa te contacteze. Pentru o comunicare cat mai eficienta intre tine si client, asigura-te ca sunt vizibile si usor de gasit: adresa, e-mailul si numarul de telefon.

Cat de rapid se incarca magazinul online?

Daca clientii tai, trebuie sa astepte mai mult de 3 secunde, pentru ca site-ul sa se incarce, cu siguranta se vor duce in alta parte. De fapt, 47% dintre consumatori se asteapta ca un site web sa se incarce in doua secunde sau mai putin. Daca ai sesizat probleme cu incarcarea site-ului, consulta acest articol despre tehnicile pe care le poti aplica pentru a accelera site-ul WooCommerce.

Poti realiza teste de incarcare pentru a evalua cum performeaza magazinul sub un trafic mai mare. Simuleaza traficul pentru a te asigura ca infrastructura suporta un numar mare de vizitatori simultani.

4. Comert electronic

La urma urmei, lansezi un magazin online, ceea ce inseamna ca iti doresti sa functioneze corect si sa iti aduca vanzari si profit.

Reguli generale privind crearea unui magazin online

Taxele sunt configurate corect?

Taxele sunt un element important al unei afacerii ecommerce si trebuie sa te asiguri ca sunt configurate corect. Poti gasi setarile de taxare accesand WooCommerce > Setari > Impozite. Vei gasi acolo mai multe optiuni care sa se potriveasca situatiei tale dar iti recomandam sa te consulti cu un contabil sau un profesionist in domeniul fiscal pentru a te asigura ca aplici pasii corecti.

Procesul de plata functioneaza?

In cazul in care exista o eroare de card,  trebuie sa apara o informare. Parcurge procesul de plata in intregime, de la adaugarea unui produs in cos, alegerea locatiei de livrare si efectuarea platii. Verifica fiecare dintre metodele de plata, daca ai mai multe. Incearca, de asemenea, sa verifici si sa introduci informatii incorecte – de exemplu, CVV-ul de pe cardul de credit. Asigura-te ca apare un mesaj de eroare corespunzator, astfel incat clientul sa stie care este problema.

Este configurat inventarul produselor?

Trece in revista fiecare dintre produse si asigura-te ca nivelurile de inventar sunt actualizate si corecte. Poti edita setarile de inventariere accesand WooCommerce > Setari > Produse > Inventar si actualiza numerele de pe fiecare pagina de produs in parte. WooCommerce ofera, de asemenea, o varietate de extensii care te pot ajuta sa sincronizezi stocul cu depozitul tau sau cu Amazon, eBay sau alta platforma.

Emailu-rile functioneaza corespunzator?

Ce se intampla dupa o achizitie? Primesti notificari in legatura cu comenzile plasate? Clientul primeste confirmarea comenzii? Asigura-te ca toate aceste procese exista si functioneaza corect. Daca doresti mai multa personalizare, consulta extensia WooCommerce email customizer.

Ai o modalitate de urmarire a clientilor?

Daca un client isi abandoneaza cosul de cumparaturi, ai solutii? Destul de rar, un client va face o achizitie din prima data cand viziteaza un site. Asa ca, asigura-te ca iei masurile necesare pentru a atrage inapoi clientul.

Este contul de client usor de utilizat?

Atunci cand un client se conecteaza, este necesar ca acesta sa poata accesa cu usurinta informatii importante, cum ar fi istoricul comenzilor, informatiile de facturare si numarul de urmarire. Asigura-te ca numele de utilizator si parolele functioneaza si ca tabloul de bord contine ceea ce cauta clientii.

Sunt corecte informatiile si detaliile produselor?

Asigura-te ca toate informatiile despre produse, preturi, termeni si conditii sunt corecte. Orice informatii eronate pot crea confuzii si nemultumiri. Verifica fiecare descriere de produs. Trebuie sa fie convingatoare, sa contina informatiile importante si cel mai important sa nu contina greseli gramaticale si de ortografie.

Functia de cautare functioneaza?

Incearca sa cauti un produs pe site si vezi daca gasesti exact ceea ce cauti. De asemenea, ar trebui sa testezi functia de cautare folosind cuvinte cheie mai specifice, cum ar fi „rochie alba cu buline negre”, mai degraba decat nume de produse generale. Modulele precum Product Finder pot imbunatatii experienta de cautare.

Clientul gaseste usor ceea ce cauta?

Ar trebui sa existe mai multe modalitati prin care vizitatorii pot gasi o solutie la problema lor. Asigura-te ca meniul de navigare al magazinului online, este intuitiv si ca produsele sunt clasificate intr-un mod care are sens. De asemenea, poti lua in considerare filtrarea avansata, bazate pe pret, culoare, marca etc. care ii vor ajuta pe clientii tai sa restranga lista de produse.

Cum arata produsele in social media?

Daca distribui un produs pe Facebook, apare fotografia corecta? Titlul si descrierea sunt corecte? Plugin-ul Yoast SEO iti permite sa editezi aspectul produselor pe retelele sociale.

5. SEO

SEO este un termen care face multa valva, si pe buna dreptate. Optimizarea pentru motoarele de cautare este arta de a fi gasit printre primele pozitii in Google, si nu numai.

SEO pentru magazin online

Poti petrece mult timp si poti cheltui sume mari de bani pe fiecare aspect SEO (extrem de important daca vrei sa invingi concurenta grea), dar daca acorzi atentie, inca de la inceput elementelor de baza SEO, vei fi cu un pas inaintea noilor magazine de comert electronic.

Pentru o privire mai aprofundata asupra SEO, citeste articolul nostru despre cum poti imbunatatii SEO. Cele mai multe dintre sarcinile de mai jos pot fi realizate cu usurinta folosind un plugin precum Yoast SEO.

Folosesti meta descrieri convingatoare?

Meta-descrierile pentru paginile si produsele tale sunt ceea ce vede un client atunci cand face o cautare pe Google. Asigura-te ca aceste scurte descrieri sunt convingatoare si ca vor influenta utilizatorul sa dea click pe produsele tale.

Toate imaginile au alt text?

Alt text joaca un rol foarte important din cateva motive. In primul rand, este singura modalitate prin care Google poate „citi” imaginile si intelege despre ce este vorba. In al doilea rand, cititorii de ecran citesc textul alt cu voce tare pentru a-i ajuta pe cei care au deficiente de vedere sa inteleaga continutul. Textul alt trebuie sa descrie ce reprezinta imaginea si sa contina, de asemenea, cuvantul cheie tinta.

Magazinul online respecta principiile de accesibilitate?

Desi textul alt este un aspect al accesibilitatii, exista si alte aspecte de luat in considerare. Asigura-te ca dimensiunea fontului este suficient de mare pentru a putea fi citit. Fii atent la combinatiile de culori, cum ar fi verde si rosu, care pot ingreuna interpretarea grafica sau a textului de catre o persoana daltonista. Adauga subtitrari la clipurile video cu produse, astfel incat cineva cu deficiente de auz sa inteleaga ce se spune.

Folosesti titluri bune?

Titlul produselor trebuie sa fie concis si descriptiv. Acestea ar trebui sa contina cuvintele-cheie vizate, dar sa fie scrise cu gandul la utilizatori. Nu uita, acesta este ceea ce vor vedea potentialii clienti atunci cand cauta pe Google.

Care este structura URL-ului?

URL-urile ar trebui sa fie concise si definitive. Acest lucru ajuta oamenii si motoarele de cautare sa inteleaga exact despre ce este vorba in pagina. De exemplu, este mult mai usor de inteles despre ce este vorba intr-un URL scurt precum: https://perfect-pixel.ro/blog/site-web/creare-magazin-online/, decat un URL care depaseste 65 de caractere.

Exista un sitemap trimis la Google?

Un sitemap XML este, in esenta, o schita a magazinului online care ajuta Google sa inteleaga exact ce pagini exista. Poti genera cu usurinta o harta a magazinului online, utilizand Yoast SEO sau un modul similar de SEO prin care poti trimite harta site-ului catre Google utilizand Google Search Console.

6. Securitate

Ultimul lucru pe care il doresti dupa lansare, este ca noul tau magazin online sa fie spart si informatiile clientilor sa fie compromise. De aceea, este important sa iei masurile corecte pentru a securiza shopul. Citeste mai multe despre cum poti consolida securitatea unui site magazin online in WordPress.

Securizeaza magazinul online

Asadar, verifica toate masurile de securitate pentru a proteja datele clientilor. Un magazin online trebuie sa ofere un mediu sigur pentru tranzactii si stocarea datelor personale.

Ai un firewall configurat?

Un firewall protejeaza magazinul online Woocommerce de atacurile malitioase. Exista atat optiuni de firewall platite, cum ar fi Sucuri, cat si module firewall gratis, cum ar fi Wordfence sau WP All in One Security.

Ai un certificat SSL?

Un certificat SSL cripteaza si protejeaza informatiile sensibile, cum ar fi datele cardurilor de credit ale clientilor. Nu numai ca este important din punct de vedere legal si etic, dar si Google „sanctioneaza” site-urile web fara certificat SSL, clasandu-le ca fiind nesigure. Acest lucru poate afecta increderea utilizatorilor.

Folosesti parole puternice?

Foloseste o combinatie de numere, simboluri si litere care sa aiba cel putin 8 caractere. De asemenea, poti lua in considerare autentificarea cu doi factori, care ofera o verificare suplimentara pentru administratori.

Exista un filtru de spam?

Acest lucru este deosebit de important daca ai activate comentariile la postari sau recenzii la produse. Un filtru spam va mentine magazinul online mai sigur si iti va economisi timp. O treaba excelenta fac modulele Askimet sau WP Armour.

Ai activate copiile de rezerva?

Asigura-te ca exista un plan solid pentru backup si recuperare in cazul unei eventuale probleme tehnice sau a pierderii datelor. Ar trebui sa ai configurate copii de rezerva regulate si automate pentru fisierele site-ului si pentru baza de date.

Exista mai multe modalitati de a face acest lucru, fie prin intermediul furnizorului de gazduire fie prin module precum Jetpack.

Magazinul online este actualizat regulat?

Este important sa mentii intotdeauna tema, modulele si software-ul WordPress actualizate. Versiunile vechi sunt mult mai usor de spart. Daca nu te pricepi si vrei sa stai fara griji in aceasta privinta, alege un pachet de mentenanta magazin online,care sa se ocupe de actualizarile regulate.

7. Aspecte juridice

Existenta unei infrastructuri juridice adecvate te protejeaza de eventualele procese si ii ajuta pe clientii sa inteleaga cum le folosesti datele si cum functioneaza politicile magazinului.

Creare magazin online in WordPress - 40 de aspecte esentiale imagine 7

Poti cere ajutorul unui avocat care sa te ajute cu redactarea acestor documente. Asigura-te ca acestea sunt vizibile si usor de gasit de catre clienti.

Ai termeni si conditii puternice?

Termenii si conditiile stabilesc regulile de conduita intre magazinul online si vizitatorii site-ului, care trebuie sa respecte regulile daca doresc sa cumpere produsele din magazinul tau.

Ai o politica de confidentialitate?

O buna politica de confidentialitate explica exact cum vei gestiona informatiile si datele clientilor de pe site-ul web. Aceasta consolideaza credibilitatea si reprezinta un strat important de protectie pentru afacerea ta.

Exista GDPR?

Regulamentul General privind Protectia Datelor (GDPR) este un cadru legislativ european care reglementeaza colectarea si prelucrarea datelor cu caracter personal. GDPR impune obtinerea unui consimtamant explicit din partea utilizatorilor pentru colectarea si prelucrarea datelor lor personale. Magazinele online trebuie sa solicite si sa obtina consimtamantul in mod clar si transparent.

Doar prin acordarea atentiei necesare acestor aspecte in faza de verificare pre-lansare, poti maximiza sansele de a avea un magazin online functional, atractiv si in conformitate cu standardele profesionale si legale.

Daca ai bifat aceasta lista, felicitari! Esti gata sa lansezi un magazin online bine pus la punct.

Ti-a placut? Distribuie articol
Ti-a placut acest articol?
DaNu

Ai putea fi interesat si de:

Incepe urmatorul proiect cu Perfect Pixel

Trimite-ne toate detaliile proiectului iar noi iti vom trimite oferta de pret.