Perfect Pixel

7 motive pentru care nu ai suficient trafic pe site

martie 2, 2019 Optimizare SEO 5 minute de citit

Ultima actualizare pe 10 iunie, 2024

Relatia Optimizare SEO si Trafic pe Site este vitala. Pentru ca site-ul tau sa fie de succes, ai nevoie de cresterea traficului.

Pentru orice afacere online, a avea cat mai mult trafic pe site este vital. Cu cat sunt mai multi vizitatori, cu atat sunt mai multe oportunitati de a face afacerea cunoscuta si de a vinde.

O scadere brusca a vizitatorilor site-ului este o perspectiva terifianta si poate fi cauzata de motive ce tin de SEO.

Slaba optimizare sau chiar lipsa ei, poate insemna pierderi cu afacerea online si venituri mai mici. Sunt numeroase cauze care pot influenta in mod negativ traficul pe site. Poate fi vorba despre o problema tehnica, de o modificare recenta a site-ului web, de o actualizare a algoritmului Google sau chiar o optimizare slaba.

7 motive pentru care nu inregistrezi suficient trafic pe site:

1. Optimizare pe cuvinte-cheie irelevante

Fiecare site web trebuie optimizat pe cuvintele cheie care corespund domeniului sau de afacere. Este nevoie de o analiza a cuvintelor cheie cautate de utilizatori, in Google. Cuvintele cheie trebuie sa fie relevante pentru domeniul in care activeaza afacerea ta online.

 

Daca folosesti cuvinte cheie care nu sunt relevante este posibil sa atragi vizitatori care nu sunt interesati de ceea ce oferi. Daca continutul tau nu se aliniaza cu intentia utilizatorilor acestia vor abandona rapid site-ul

Ai grija de intregul continut al site-ului. Continutul care nu este interesant sau relevant pentru publicul tau tinta poate sa nu genereze trafic. Continutul trebuie sa fie relevant pentru nisa ta. Asigura-te ca folosesti cuvinte cheie sau extensii si sinonime ale cuvintelor cheie, in continutul website-ului.

Solutii pentru imbunatatirea traficului:

  • Analiza cuvinte cheie: Poti folosi instrumente de cercetare a cuvintelor cheie, cum ar fi Google Keyword Planner, Ahrefs sau SEMrush, pentru a identifica cuvinte cheie relevante si de coada lunga care au un volum de cautare semnificativ si competitie moderata.
  • Optimizare on-page: Foloseste cuvintele cheie in mod natural in titluri, meta descrieri, subtitluri, continut si alt text descriptiv.
  • Continut de calitate: Concentreaza-te pe crearea de continut valoros, relevant si care raspunde intrebarilor si nevoilor utilizatorilor. Continutul bine scris  este mai probabil sa atraga si sa retina vizitatori.
  • Monitorizare: Utilizeaza Google Analytics si Google Search Console pentru a monitoriza performanta cuvintelor cheie. Poti ajusta strategia de continut in functie de rezultate.
  • Actualizarea regulata: Mentine continutul actualizat si relevant, adaugand informatii noi si imbunatatind articolele existente pentru fii la curent cu cele mai recente tendinte.

2.  Nu exista optimizare mobila

 

Una dintre cele mai frecvente cauze pentru care nu atragi suficient trafic pe site , este lipsa optimizarii pentru dispozitivele mobile.

In prezent, majoritatea traficului web vine de pe mobil. Ceea ce inseamna ca, un site care nu este optimizat pentru aceste dispozitive poate suferi in multe feluri.

Optimizarea pe mobil poate creste traficul pe site

Pentru a atrage suficient trafic trebuie sa te asiguri ca le oferi o experienta placuta pe mobil. Asta inseamna incarcare rapida, navigare usoara si un site 100% functional pe mobil. Daca utilizatorii nu pot naviga usor si nu pot gasi rapid informatiile de care au nevoie, timpul petrecut pe site va fi redus.

Pe langa utilizatori, Google si alte motoare de cautare prioritizeaza site-urile care sunt optimizate pentru mobil. Un site neoptimizat va fi penalizat, ceea ce va afecta negativ SEO-ul general al site-ului.

Cum sa optimizezi site-ul pentru mobil

  • Design Responsiv: Utilizeaza un design responsiv care se aadapteaza automat pe diferite dimensiuni de ecran.
  • Testare: Testeaza site-ul pe diferite dispozitive si browsere pentru a te asigura ca functioneaza corect si ofera o experienta consistenta. Poti face o analiza pe PageSpeed Insights.
  • Vitezei de incarcare: Optimizeaza imaginile, micsoreaza dimensiunea fisierelor si foloseste tehnici de caching pentru

3. Viteza de incarcare a site-ului

Cand paginile necesita mai mult timp pentru incarcare, si rata de respingere este mai mare. Utilizatorii au asteptari mari in ceea ce priveste timpul de incarcare.

Daca o pagina dureaza prea mult sa se incarce, utilizatorii vor parasi site-ul inainte de a vedea continutul. Studiile arata ca aproape 40% dintre utilizatori vor parasi un site daca dureaza mai mult de 3 secunde pentru a se incarca. Deci, incarcarea site-ului nu trebuie sa dureze mai mult de 3-4 secunde.

Punctajul Google ia in considerare viteza de incarcare a paginilor ca un factor de clasificare. Un site lent obtine clasamente mai slabe, ceea ce duce la o vizibilitate redusa si, implicit, la mai putin trafic pe site.

Solutii pentru imbunatatirea vitezei de incarcare

  • Optimizarea imaginilor
  • Utilizarea tehnologiilor de caching
  • Reducerea modulelor
  • Minimizarea codului
  • Hosting de calitate
  • Configurari Corecte
  • Curatarea bazei de date

4. Design neprietenos / Probleme tehnice

 

Un design neprietenos si problemele tehnice influenteaza semnificativ traficul pe site. Un site web greu de navigat, neoptimizat pentru mobil sau care se incarca lent poate determina vizitatorii sa plece. Un design invechit sau neatractiv afecteaza prima impresie si poate face ca utilizatorii sa paraseasca rapid site-ul.

Traficul este influentat si de prezenta erorilor frecvente (cum ar fi paginile 404) sau bug-urile tehnice. Acestea frustreaza utilizatorii si pot duce la parasirea site-ului.

Solutii pentru imbunatatirea designului si a performantei tehnice:

  • Solicita un Audit UX
  • Colaboreaza cu un designer web profesionist
  • Implementeaza tehnologii moderne
  • Imbunatateste si actualizeaza designul

5. Lipsa backlink-urilor

Backlinkurile sunt legaturi de la alte site-uri catre site-ul tau si au un impact semnificativ asupra autoritatii site-ului. Backlink-urile de la site-uri cu punctaje mari pot imbunatati SEO-ul si pot aduce trafic, iar lipsa acestora poate afecta vizibilitatea.

Google, foloseste backlinkurile pentru a evalua autoritatea si relevanta unui site in cadrul anumitor nise sau domenii de interes. Site-urile cu multe backlinkuri de calitate (relevante domeniului) obtin pozitii mai bune pentru cuvintele cheie relevante.

Cum poti creste backlink-urile:

  • Adauga continut valoros si de calitate pentru a starni interesul altor site-uri
  • Promoveaza continutul tau pe retelele sociale si in comunitati online pentru a atrage atentia
  • Colaboreaza cu alte site-uri/ bloguri din aceeasi nisa pentru a obtine backlinkuri reciproce.
  •  Scrie articole de calitate si contribuie la bloguri sau alte publicatii pentru a obtine in schimb backlinkuri catre site-ul tau.

6. Actualizari in algoritmul Google

Google lanseaza periodic actualizari majore ale algoritmului, cunoscute sub numele de „core updates”. Acestea au in vedere cativa factori importanti de notare precum relevanta continutului, calitatea backlinkurilor si experienta utilizatorilor. Impactul acestor actualizari variaza, insa de cele mai mai multe ori aduce fluctuatii semnificative in traficul unui site.

Actualizari in algoritmul de notare

Vei obtine o pozitionare mai slaba in clasament daca site-ul tau nu indeplineste anumite criterii si nu este actualizat conform noilor cerinte.

Cum sa nu te mai afecteze algoritmii Google:

  • Mentine calitatea continutului:Google acorda prioritate continutului relevant, bine documentat si de inalta calitate. Actualizarile algoritmice vizeaza site-urile cu continut slab sau neactualizat.
  • Verifica experienta utilizatorilor (UX): Experienta utilizatorilor pe site este un factor important in clasamentul de notare. Un UX bun poate imbunatati traficul, in timp ce unul slab poate aduce scaderi.
  • Asigura optimizare Mobila: Asigura-te ca site-ul tau este complet optimizat pentru dispozitive mobile. Utilizeaza un design responsive si imbunatateste viteza de incarcare a paginilor.
  • Creeaza o strategie de backlinkuri: Google apreciaza backlinkurile de la site-uri cu autoritate. Construieste backlinkuri de calitate, din nisa ta prin practici corecte. Evita schemele de linkuri si cumpararea de linkuri.
  • Investeste in SEO Tehnic: Factorii tehnici, cum ar fi viteza de incarcare, structura URL-urilor, optimizarea on-page, influenteaza clasamentul de notare.

7. Lipsa mentenantei web

Mentenanta regulata asigura functionarea corecta, securitatea si performanta optima a site-ului. Fara mentenanta regulata poti avea securitate slaba, performanta scazuta, probleme tehnice, erori, etc. Toti acesti factori influenteaza in mod direct indexarea Google si implicit traficul pe site.

Cum asiguri o mentenanta aficienta a site-ului pentru un trafic pe site marit:

  • Asigura-te ca platforma CMS, temele si plugin-urile sunt actualizate.
  • Realizeaza backup-uri regulate ale site-ului.
  • Monitorizeaza performanta site-ului.
  • Mentine continutul actualizat.
  • Gestioneaza erorile sau problemele de securitate.

Daca nu ai suficient trafic pe site, iti putem spune care sunt cauzele. Solicita un audit gratuit.

Ne gasesti si pe facebook.

Ti-a placut? Distribuie articol
Ti-a placut acest articol?
DaNu

Incepe urmatorul proiect cu Perfect Pixel

Trimite-ne toate detaliile proiectului iar noi iti vom trimite oferta de pret.