Perfect Pixel

Social Media in afaceri – Prieten sau dusman?

iunie 27, 2019 Site Web 4 minute de citit

Ultima actualizare pe 7 ianuarie, 2024

De ce este nevoie de promovare in social media?

Retelele de socializare au devenit o activitate de nelipsit a oamenilor din sec 21.  Cea mai mare parte a populatiei detine un profil de social media iar numarul utilizatorilor din intreaga lume este asteptat sa atinga ordinul miliardelor.

Odata cu explozia numarului de profiluri se pare ca si timpul petrecut pe retelele de socializare este in continua crestere. Din pacate sau din fericire pentru unii, acest fenomen global, pare de neoprit.

Social Media in afaceri - Prieten sau dusman? imagine 1

Date fiind conditiile actuale, multe companii au facut o prioritate in integrarea canalelor social media, in strategia lor de marketing.

Observam cum piata web si universul social media, sunt in continua dezvoltare. Cu acest peisaj mereu in schimbare brandurile trebuie sa lucreze mai mult ca niciodata pentru a satisface cerintele din randul clientilor. Utilizatorii au asteptari tot mai mari iar companiile trebuie sa se adapteze acestui mediu extrem de competitiv si dinamic.

Cu atatia competitori si utilizatori tot mai exigenti este foarte dificil sa creezi o prezenta originala si atractiva pe retelele sociale.

Cum sa ai o promovare social media buna? Prin cateva metode poti transforma platformele de socializare in aliatul afacerii tale.

Creeaza o experienta autentica si fii implicat

Mai intai afla care este publicul caruia doresti sa te adresezi. Patru din 10 consumatori spun ca este putin probabil sa fie atrasi sau atasati de un produs, serviciu, marca, fara o interactiune in social media. Intelege publicul tinta si afla cat mai multe detalii, astfel incat sa poti vorbi cu clientii intr-un mod care sa rezoneze. Fii original si fii sincer. Asta te poate diferentia de concurenta.

Liber la conversatii

Social media este o strada cu doua sensuri. Conecteaza-te cu urmaritorii  in loc sa difuzezi doar un mesaj. Clientii de azi impartasesc din ce in ce mai mult experientele lor si scriu in mod regulat recenzii despre companii si produsele lor. Deci, trebuie sa imbratisezi discutia si sa te implici in dialog sau risti sa pierzi o oportunitate imensa. Aceea de a construi o relatie cu publicul tau.

Construieste o comunitate

Social Media in afaceri - Prieten sau dusman? imagine 3

Initiaza conversatii prin care ceri oamenilor parerile lor sincere cu privire la cele mai recente produse, servicii si tine cont si de posibilele nemultumiri. Incurajeaza clientii sa distribuie imagini, videoclipuri sau amintiri asociate cu produsul sau serviciul oferit. In acest fel vei reusi sa mentii o relatie mai apropiata iar oamenii se vor simti nu doar simpli cumparatori.

Strategie de promovare social media – Construieste o relatie de incredere pe termen lung.

Oamenii au devenit constienti de pericolul retelelor de socializare. Faptul ca dezinformarea, minciuna sau incercarea de a pacali, pot fi oriunde, nu mai este un secret. Utilizatorii au devenit mai precauti si se pare ca la nivel global, increderea oamenilor in social-media este de doar 41%.

Batalia pentru incredere este grea dar poate fi castigata. Fa-te util clientilor. Impartaseste cu ei idei si sfaturi valoroase. Nu te concentra strict pe vanzarea produselor. Ofera-le in plus informatii benefice, de care au nevoie. Ofera ca sa primesti.

Arata ca iti pasa

Fa-ti clientul sa se simta apreciat chiar si dupa ce a cumparat un produs sau a folosit un serviciu. In cele din urma, consumatorii doresc sa stie ca sunt ascultati si parerile lor conteaza.

Poate dura ceva timp pentru a construi o relatie cu clientii prin intermediul retelelor sociale. Dar la final ambele parti vor avea de castigat. Accepta atat parerile pro cat si cele contra, astfel oamenii vor avea incredere in recomandarile prezentate. Nu poti fi pe placul tuturor, dar macar esti sincer si transparent.

Fii rapid si eficient 

Furnizarea de raspunsuri imediate este esentiala pentru un serviciu clienti eficient. Asta inseamna sa raspunzi la intrebari in cateva minute, nu in zile. Gestioneaza in mod eficient reclamatiile, cat mai rapid, pentru a putea pastra fidelitatea clientului. Cand oferi scuze, transmite-le sincer. Cu empatie fata de situatia clientului.

Evita mesajele automate

Intr-o era tehnologizata in care problemele sunt rezolvate de roboti, ofera-i clientului tau suport uman. Nu uita cat de esentiale sunt relatiiile interpersonale. Multe companii au un volum mare de solicitari astfel incat le este aproape imposibil sa tina pasul si apeleaza la inteligenta artificiala.

Insa, clientii prefera interactiunile umane in locul celor automatizate. Orice gen de activitate desfasori in online, asigura-te ca iti tii aproape urmaritorii/ clientii si abordeaza un dialog deschis si cat se poate de sincer. Totusi fii atent sa nu ii obosesti sau sa ii acaparezi cu prea multe dulcegarii.

Social media joaca un rol esential in dezvoltarea si succesul afacerilor online, oferind unelte pentru marketing, construirea relatiilor cu clientii, colectarea de date si multe altele. Utilizarea eficienta a social media poate duce la o crestere semnificativa a vizibilitatii, angajamentului si, in cele din urma, a vanzarilor.

Cum te poate ajuta social media in afaceri?

Social Media in afaceri - Prieten sau dusman? imagine 5

Cresterea Constientizarii Brandului: Prezenta pe platformele de social media ajuta afacerile sa poata ajunge la un public mai larg, crescand vizibilitatea si constientizarea brandului.

Conducerea Traficului catre Site-ul Web: Postarile pe social media si campaniile publicitare vor directiona traficul catre site-ul unei afaceri, ceea ce poate duce la cresterea vanzarilor.

Targetare Demografica si Geografica: Prin platformele de social media ai optiuni avansate de targetare, ceea ce iti permite  sa ajungi la segmente specifice de public bazate pe demografie, interese, comportament si locatie.

Monitorizarea Concurentei: Social media ofera oportunitatea de a monitoriza si analiza strategiile concurentilor, oferind insight-uri valoroase care pot ajuta in ajustarea propriilor strategii.

Tu cum stai cu social media?  Lasa-ne un mesaj, te putem ajuta sa comunici mai bine cu clientii tai.

 

Ti-a placut? Distribuie articol
Ti-a placut acest articol?
DaNu

Ai putea fi interesat si de:

Incepe urmatorul proiect cu Perfect Pixel

Trimite-ne toate detaliile proiectului iar noi iti vom trimite oferta de pret.