Perfect Pixel

Psihologie ├«n web design. Cum s─â influen╚Ťezi decizia vizitatorului

  Înapoi la blog
aprilie 22, 2019 Site Web, Web Design 162 Afisari

Psihologie in web design – Metode care dau rezultate

Pia╚Ťa web este extrem de diversificat─â ╚Öi complex─â iar consumatorii pot alege dintr-o plaj─â variat─â de oferte. La fiecare navigare pe internet utilizatorul este bombardat cu tot felul de mesaje ╚Öi oferte promi╚Ť─âtoare.

In asemenea condi╚Ťii, site-ul t─âu trebuie s─â fie diferit intr-un mod pl─âcut ╚Öi cat mai prietenos cu putint─â. Ai nevoie de o structur─â ╚Öi┬áun web design potrivite care s─â atrag─â in mod natural┬ávizitatorul.

Este de ajuns un web design spectaculos care s─â surprind─â utilizatorul?

Aplic─â mici trucuri de psihologie in web design pentru a ajunge cu site-ul acolo unde iti dore╚Öti. De mult timp, simpla existen╚Ť─â a unui site web, nu mai este suficient─â. Oricat de excelent realizat este web designul unui site, sunt mari ╚Öanse ca acesta s─â nu dea rezultatele scontate. Site-ul zilelor noastre trebuie s─â func╚Ťioneze drept un instrument de v├ónzare direct─â. Intreaga structur─â a site-ului, continutul ╚Öi fiecare element trebuie s─â aib─â un anume scop.

Astfel, cand planifici dezvoltarea site-ului po╚Ťi avea in vedere utilizarea in web design a anumitor tactici psihologice prin care po╚Ťi influen╚Ťa alegerea consumatorului. Este dovedit faptul c─â prin folosirea unor trucuri psihologice po╚Ťi orienta o persoana c─âtre o anumit─â ac╚Ťiune.

Aplicand trucuri de psihologie ├«n web design po╚Ťi influen╚Ťa utilizatorul ╚Öi automat vanzarile pe site vor cre╚Öte.

Psihologie în Web Design și metode cu ajutorul cărora ai putea maximiza vânzările de pe site

„Efectul pozi╚Ťiei ├«n serie”: Primacy effect – Recency effect

Acest lucru se refer─â la tendin╚Ťa utilizatorilor de a reveni la primul ╚Öi ultimul element dintr-o serie. Utilizatorii tind s─â-╚Öi reaminteasc─â primele elemente cu o precizie mai mare, astfel c─â primele informa╚Ťii sunt mai importante dec├ót cele urm─âtoare. Teoria din spatele efectului recuren╚Ťei este c─â indivizii sunt ├«nclina╚Ťi s─â-╚Öi aminteasc─â ╚Öi elementele de la sf├ór╚Öitul unei secven╚Ťe datorit─â conserv─ârii lor ├«n memoria pe termen scurt.

Organizeaz─â meniul de navigare

Indiferent de tipul site-ului, nu uita s─â plasezi cele mai importante linkuri la ├«nceputul ╚Öi la sf├ór╚Öitul meniului de navigare. Acest lucru te va ajuta s─â ob╚Ťii mai multe acces─âri c─âtre informa╚Ťiile pe care dore╚Öti s─â le eviden╚Ťiezi. Meniurile principale precum: „despre noi”, „acas─â”, „servicii”, „contact”, etc, le po╚Ťi ordona asa cum dore╚Öti.

Subliniaz─â avantajele majore

Un alt mod de a profita la maxim de „primacy effect” este de a atrage aten╚Ťia c─âtre beneficiile semnificative, ├«nc─â de la ├«nceput. Indiferent care sunt beneficiile oferite, afi╚Öeaz─â-le ├«n primele pozi╚Ťii, prin link-uri, butoane, icon-uri, etc. Utilizatorii vor continua navigarea pe site, dorind s─â afle mai multe detalii.

Efectul Von Restorff 

Cunoscut ╚Öi sub numele de┬á „efectul de izolare”, efectul Von Restorff afirm─â c─â utilizatorii ├«╚Öi amintesc lucrurile care ies ├«n eviden╚Ť─â. Pentru a atrage poten╚Ťiali clien╚Ťi, creeaz─â-le o amintire pozitiv─â prin elemente neobi╚Önuite. Le po╚Ťi capta aten╚Ťia prin lumini, culori, dimensiuni, imagini, anima╚Ťie, cuvinte sau sunet.

Utilizeaz─â in web design butoanele „call to action” (CTA).

Indiferent ce oferi pe site-ul t─âu. Produse sau servicii. Ai nevoie ca cel care i╚Ťi viziteaz─â site-ul s─â efectueze o anumit─â ac╚Ťiune. Asta ├«nseamn─â de obicei ac╚Ťionarea unor butoane „CTA” precum „contacta╚Ťi-ne”, „afla╚Ťi mai multe”, „cump─âra╚Ťi acum”, „solicita╚Ťi demo”, „├«nregistra╚Ťi”, „c─âuta╚Ťi” , „click aici”, etc. Pune ├«n eviden╚Ť─â aceste butoane.

Paradoxul alegerii

Acesta este un alt efect utilizat pentru a controla comportamentul utilizatorilor, poten╚Ťialilor cump─âr─âtori. Conceput de psihologul Barry Schwartz, paradoxul alegerii sus╚Ťine c─â prea multe op╚Ťiuni duc de obicei la indecizie ╚Öi, prin urmare, la sc─âderea v├ónz─ârilor. Deci, nu suprasolicita utilizatorul cu cerinte multiple.

Pentru a scuti posibilii cump─âr─âtori de aceast─â situa╚Ťie neplacut─â, ╚Ťine cont de urm─âtoarele recomand─âri de web design:

  • Limiteaz─â num─ârul de butoane CTA (call to action) – nu le folosi ├«n exces
  • Utilizeaz─â butonul „├«nc─ârca╚Ťi mai mult”,┬á ├«n loc de derulare infinit─â ╚Öi permite utilizatorilor s─â ajusteze num─ârul de elemente afi╚Öate
  • Redu num─ârul de produse pe pagina de pornire ( acas─â)
  • Pune la dispozi╚Ťie op╚Ťiuni de filtrare inteligente, pentru a reduce num─ârul de elemente afi╚Öate

├Än func╚Ťie de scopul site-ului po╚Ťi folosi tacticile men╚Ťionate mai sus sau alte trucuri de psihologie in web design. ╚śtim c─â este un proces greu s─â influen╚Ťezi decizia de cump─ârare ╚Öi s─â i╚Ťi ├«ndepline╚Öti obiectivul de afacere.

Dar, nu uita! Pionul principal in orice plan de web design, este utilizatorul. Pentru a fi pe plac utilizatorului ai nevoie de un web design atractiv si bine organizat care s─â ii ofere o experien╚Ť─â c├ót mai pl─âcut─â.

Ai nevoie de servicii de web design profesionale? Dă-ne un mesaj!

 

Începe următorul proiect cu Perfect Pixel

Trimite-ne toate detaliile proiectului iar noi îți vom trimite oferta de preț.