Cuprins
Optimizare SEO – parte esentiala a marketingului digital
Cine are nevoie de optimizare SEO?
Toti antreprenorii care detin site-uri web si care doresc sa aiba o afacere cat mai vizibila. Indiferent de afacerea in care te afli ai nevoie de o strategie solida de optimizare care sa imbunatateasca vizibilitatea prin ridicarea pozitiei in Google.
Iata cateva elemente de care sa tii cont cand pregatesti un plan de optimizare SEO:
1. Defineste obiectivul si audienta
Scopul este sa fii gasit de catre clientii tinta. Si dupa ce te vor gasi, vei vrea sa convertesti oportunitatile in vanzari. Indiferent daca vinzi ceva pe un site web, oferi un serviciu la domiciliu sau doresti pur si simplu vizite in magazinul fizic, definirea obiectivului si publicului te va ajuta sa implementezi o strategie SEO eficienta.
Fa cateva cercetari, apoi pune in aplicare. Evalueaza rezultatele in mod continuu, astfel incat sa poti determina unde sa investesti timp si efort. Analiza competitiei este si ea o parte importanta in procesul de optimizare SEO. Deci, afla ce fac concurentii pentru a raspunde nevoilor clientilor lor.
2. Analizeaza website-ul actual
Ce fel de website ai? Ce fel de site-uri au cei mai mari concurenti locali? Obiectivul este sa ajungi si tu in topul clasamentului, acolo unde compania ta ar putea sa fie considerata cea mai buna optiune de catre clienti. Lucruri precum timpul de incarcare, navigarea sau stilul de design vor influenta decizia vizitatorului, potentialului tau client.
3. Cunostinte despre elementele principale din optimizare SEO
Cel care va implementa strategia SEO trebuie sa cunoasca elementele de baza ale optimizarii. Este un proces complex si are in vedere imbunatatirea anumitor aspecte precum: structura web, designul, structura continutului, cuvinte cheie, etc.
Poate ca website-ul tau are nevoie de cateva modificari pentru a-l ajuta sa functioneze mai bine sau poate e nevoie de o revizie completa. In orice caz, dupa finalizarea procesului de optimizare SEO, un site web trebuie sa fie accesibil si prietenos iar experienta utilizatorului sa fie excelenta.
4. Lucreaza constant la SEO
Fii pregatit sa lucrezi continuu la SEO. Optimizarea pentru motoarele de cautare nu este o stiinta exacta. Sunt atat de multi factori de luat in considerare care sunt in continua schimbare. Procesul SEO necesita timp si este in esenta, un proces fara sfarsit, deoarece motoarele de cautare isi schimba constant algoritmii.
Cand incepi sa progresezi si crezi ca ai ajuns la un nivel multumitor apare un concurent dornic sa te devanseze. So, keep going the good work!
5. Optimizare SEO pe cuvinte cheie relevante
Pune in practica strategia SEO si axeaza-te pe cuvintele relevante din nisa ta. Cuvintele cheie potrivite, in locurile potrivite sunt extrem de importante pentru o buna optimizare Seo.
6. Optimizare SEO on-page
Ai nevoie de amplasarea cuvintelor cheie in adresa URL, titlul paginii, subpozitiile, etichetele ALT pentru imagini si metadate.
7. Evita folosirea in exces a cuvintelor cheie.
Calitatea este mai importanta decat cantitatea din punct de vedere al densitatii cuvintelor cheie. Fiecare pagina a site-ului web are potentialul de a atrage trafic. Insa, daca experienta utilizatorului este slaba, nu numai ca vei pierde cumparatori, ci vei obliga motoarele de cautare sa evalueze daca site-ul tau este demn de trafic pe baza cuvintelor cheie tinta.
8. Optimizare SEO off-page
In functie de tipul afacerii tale o strategie SEO off-page ar putea fi reprezentata de marketingul de continut, marketingul social, marketingul video si multe altele. Priveste ce face concurenta, cunoaste publicul tau tinta si afla strategiile SEO care dau rezultate in nisa ta.
9. Analizeaza competitia
Ce face competitia cel mai bine? Dar ce nu face ea si ai putea tu sa faci? Daca nu ai destula concurenta locala, arunca o privire catre alte zone sau companii nationale.
Sfat: doar pentru ca nu ai multa concurenta astazi, nu inseamna ca poti sta linistit. Se poate schimba situatia in cele din urma. Este important sa evaluezi in mod continuu clasamentele, rata de conversie si concurenta pentru te asigura ca esti ok cu SEO si marketing-ul online.
Daca doresti o expertiza gratuita a site-ului sau un plan de Optimizare Seo contacteaza-ne.Â