Perfect Pixel

Psihologie in Web design. Cum poti sa influentezi utilizatorul in avantajul tau

aprilie 22, 2019 Web Design 4 minute de citit

Ultima actualizare pe 7 ianuarie, 2024

Psihologie in web design – Metode testate care dau rezultate

Piata web este extrem de diversificata si complexa iar consumatorii pot alege dintr-o plaja variata de oferte. La fiecare navigare pe internet utilizatorul este bombardat cu tot felul de mesaje si oferte promitatoare. In asemenea conditii, site-ul tau trebuie sa fie diferit intr-un mod placut si cat mai prietenos cu putinta. Ai nevoie de o structura si un web design potrivite care sa atraga in mod natural vizitatorul.

Este de ajuns un web design spectaculos? Sau ai nevoie sa te folosesti de psihologie in web design pentru a obtine cele mai bune rezultate cu site-ul tau?

Cu siguranta, ai nevoie de un design atractiv dar nu este nimic gresit in a aplica mici trucuri de psihologie in web design pentru a ajunge cu site-ul acolo unde iti doresti. Cu totii o facem. De mult timp, simpla existenta a unui site web, nu mai este suficienta. Oricat de excelent este realizat un site web, sunt sanse mari ca acesta sa nu dea rezultatele scontate. Cerintele cresc constant, utilizatorii sunt tot mai exigenti si selectivi, tocmai de aceea trebuie sa folosesti toate instrumentele existente pentru a ramane relevant si competitiv.

Astfel, cand planifici dezvoltarea site-ului te poti gandi sa folosesti psihologie in web design, prin care poti atrage si influenta utilizatorul. Este dovedit faptul ca prin folosirea unor trucuri psihologice oamenii pot fi influentati. In realitate, majoritatea strategiilor de marketing se bazeaza pe aceste metode.

Psihologie in Web Design si metode cu ajutorul carora ai putea maximiza vanzarile pe site

„Efectul pozitiei in serie”: Primacy effect – Recency effect

Acest lucru se refera la tendinta utilizatorilor de a reveni la primul si ultimul element dintr-o serie. Utilizatorii tind sa-si reaminteasca primele elemente cu o precizie mai mare, astfel ca primele informatii sunt mai importante decat cele urmatoare. Teoria din spatele efectului recurentei este ca indivizii sunt inclinati sa-si aminteasca si elementele de la sfarsitul unei secvente datorita conservarii lor in memoria pe termen scurt.

Organizeaza meniul de navigare

Indiferent de tipul site-ului, nu uita sa plasezi cele mai importante linkuri la inceputul si la sfarsitul meniului de navigare. Acest lucru te va ajuta sa obtii mai multe accesari catre informatiile pe care doresti sa le evidentiezi. Meniurile principale precum: „despre noi”, „acasa”, „servicii”, „contact”, etc, le poti ordona asa cum doresti.

Psihologie in web design – Evidentierea avantajelor importante

Un alt mod de a profita la maxim de „primacy effect” este de a atrage atentia catre beneficiile semnificative, inca de la inceput. Indiferent care sunt beneficiile oferite, afiseaza-le in primele pozitii, prin link-uri, butoane, icon-uri, etc. Utilizatorii vor continua navigarea pe site, dorind sa afle mai multe detalii.

Efectul Von Restorff 

Psihologie in Web design. Cum poti sa influentezi utilizatorul in avantajul tau imagine 1

Psihologie in Web Design – Efectul Von Restorff

Denumit si efectul de izolare sau efectul de bizarerie, efectul Von Restorff este o teorie psihologica dovedita conform careia cu cat ceva, iese mai mult in evidenta din multime, cu atat este mai probabil sa fie vazut. De exemplu, intr-o galeata plina de mere verzi, ne vom aminti de cel rosu. Si vom fi mai atrasi de el.

Poti diferentia anumite informatii prin: Culoare, Dimensiune, Forma, Miscare, Orientare

Utilizeaza in web design butoanele „call to action” (CTA).

Indiferent ce oferi pe site-ul tau. Produse sau servicii. Ai nevoie ca cel care iti viziteaza site-ul sa efectueze o anumita actiune. Asta inseamna de obicei actionarea unor butoane „CTA” precum „contactati-ne”, „aflati mai multe”, „cumparati acum”, „solicitati demo”, „inregistrati”, „cautati” , „click aici”, etc. Pune in evidenta aceste butoane.

Paradoxul alegerii

Acesta este un alt efect utilizat pentru a controla comportamentul utilizatorilor, potentialilor cumparatori. Conceput de psihologul Barry Schwartz, paradoxul alegerii sustine ca prea multe optiuni duc de obicei la indecizie si, prin urmare, la scaderea vanzarilor. Deci, nu suprasolicita utilizatorul cu o multime de informatii sau cu cerinte multiple.

Pentru a evita paradoxul alegerii tine cont de urmatoarele recomandari de web design:

  • Limiteaza numarul de butoane CTA (call to action) – nu le folosi in exces
  • Utilizeaza butonul „incarcati mai mult”,  in loc de derulare infinita si permite utilizatorilor sa ajusteze singuri numarul de elemente afisate
  • Redu numarul de produse pe pagina de pornire ( acasa)
  • Pune la dispozitie optiuni de filtrare inteligente, pentru a reduce numarul de elemente afisate

Psihologie in Web Design – Legea lui Postel

„Fiti liberali in ceea ce acceptati si conservatori in ceea ce trimiteti”

Cunoscuta si sub numele de principiul robustetii, este o linie directoare fundamentala in retelele de calculatoare si in comunicatiile pe internet. Legea lui Postel stabileste un echilibru intre respectarea stricta a standardelor si realitatile practice ale comunicarii in retea. Aceasta recunoaste ca nu toate dispozitivele si programele informatice vor fi perfect conforme cu protocoalele stabilite si ca indulgenta in gestionarea datelor primite poate contribui la prevenirea esecurilor inutile de comunicare.

Deci, accepta aportul variabil din partea utilizatorilor pentru a satisface cerintele tale .Fii empatic, flexibil si tolerant fata de oricare dintre diferitele actiuni ale utilizatorilor.

In functie de scopul site-ului poti folosi tacticile mentionate mai sus sau alte trucuri de psihologie in web design.

Tine minte intotdeauna! Pionii principali in orice plan de web design, sunt utilizatorii, nu tu!

Pentru a le fii pe plac si a creste oportunitatile de vanzare, ai nevoie de un site atractiv si bine organizat care sa le ofere o experienta cat mai placuta.

Ai nevoie de servicii de web design profesionale? Da-ne un mesaj!

 

Ti-a placut? Distribuie articol
Ti-a placut acest articol?
DaNu

Ai putea fi interesat si de:

Incepe urmatorul proiect cu Perfect Pixel

Trimite-ne toate detaliile proiectului iar noi iti vom trimite oferta de pret.