...
Perfect Pixel

Cum sa construiesti o strategie SEO eficienta in 9 pasi simpli

iulie 31, 2019 Site Web 3 minute de citit

Ultima actualizare pe 7 ianuarie, 2024

Strategie SEO = Optimizare SEO (parte esentiala a marketingului digital)

Cand ai nevoie de o strategie SEO?

Daca esti antreprenor, detii un site web si iti doresti ca afacerea ta sa fie cat mai vizibila, ai nevoie de o strategie seo bine pusa la punct. Indiferent de domeniul afacerii tale, ai nevoie de o strategie seo solida si de tehnici de optimizare, care sa imbunatateasca vizibilitatea prin ridicarea pozitiei in Google.

Iata cateva elemente de care sa tii cont cand pregatesti o strategie SEO:

Defineste obiectivul si audienta

Scopul este sa fii gasit de catre clientii tinta. Dupa ce te vor gasi, vei vrea sa convertesti oportunitatile in vanzari. Indiferent daca vinzi ceva pe un site web, oferi un serviciu sau doresti pur si simplu vizite in magazinul fizic, definirea obiectivului si publicului te va ajuta sa implementezi o strategie SEO eficienta.

Fa cercetari si evalueaza rezultatele in mod constant, astfel incat sa poti determina unde sa investesti cel mai mult timp si efort. Analiza competitiei, este si ea o parte importanta in procesul de optimizare SEO. Deci, afla ce fac concurentii tai pentru a raspunde cel mai bine nevoilor clientilor lor.

Analizeaza website-ul actual

Ce fel de website ai? Ce fel de site-uri au cei mai mari concurenti locali? Obiectivul este sa ajungi si tu in topul clasamentului, acolo unde compania ta ar putea sa fie considerata cea mai buna optiune de catre clienti. Lucruri precum timpul de incarcare, navigarea sau stilul de design vor influenta decizia vizitatorului, potentialului tau client.

Cunostinte & tehnici principale de optimizare SEO

Cel care va implementa strategia SEO trebuie sa stapaneasca tehnici de optimizare. Este un proces complex si are in vedere imbunatatirea tuturor aspectelor: structura web, designul, structura continutului, cuvinte cheie, etc.

Poate ca website-ul tau are nevoie de cateva modificari pentru a-l ajuta sa functioneze mai bine sau poate e nevoie de o revizie completa.  In orice caz, dupa finalizarea procesului de optimizare SEO, un site web trebuie sa fie accesibil si prietenos iar experienta utilizatorului sa fie excelenta.

Lucreaza constant la SEO

Fii pregatit sa lucrezi continuu la strategia SEO. Optimizarea pentru motoarele de cautare nu este o stiinta exacta. Sunt atat de multi factori de luat in considerare care sunt in continua schimbare. Procesul SEO necesita timp si este in esenta, un proces extrem de dinamic, deoarece motoarele de cautare isi schimba constant algoritmii.

Cand incepi sa progresezi si crezi ca ai ajuns la un nivel multumitor, exista un concurent dornic sa te devanseze.

Cum sa construiesti o strategie SEO eficienta in 9 pasi simpli imagine 3

Optimizeaza SEO pe cuvinte cheie relevante

Pune in practica strategia SEO si axeaza-te pe cuvintele relevante din nisa ta. Cuvintele cheie potrivite, in locurile potrivite sunt extrem de importante pentru o buna optimizare Seo.

Optimizare SEO on-page

Ai nevoie de amplasarea cuvintelor cheie in adresa URL, titlul paginii, subpozitiile, etichetele ALT pentru imagini si metadate.

Optimizare SEO off-page

In functie de tipul afacerii tale o strategie SEO off-page ar putea fi reprezentata de marketingul de continut, marketingul social, marketingul video si multe altele. Priveste ce face concurenta, cunoaste publicul tau tinta si afla strategiile SEO care dau rezultate in nisa ta.

Evita folosirea in exces a cuvintelor cheie.

Calitatea este mai importanta decat cantitatea din punct de vedere al densitatii cuvintelor cheie. Fiecare pagina a site-ului web are potentialul de a atrage trafic. Insa, daca experienta utilizatorului este slaba, nu numai ca vei pierde cumparatori, ci vei obliga motoarele de cautare sa evalueze daca site-ul tau este demn de trafic pe baza cuvintelor cheie tinta.

Analizeaza periodic competitori 

Ce face competitia cel mai bine? Dar ce nu face ea pentru utilizatori si ai putea sa faci tu? Daca nu ai destula concurenta locala, arunca o privire catre alte zone sau companii nationale.

Doar pentru ca nu ai multa concurenta astazi, nu inseamna ca poti sta linistit. Oricand se poate schimba situatia. Este important sa evaluezi in mod continuu clasamentele, rata de conversie si concurenta pentru te asigura ca ai strategia SEO potrivita si adaptata la noile tendinte.

Daca doresti o expertiza gratuita a site-ului sau un plan de Optimizare Seo contacteaza-ne. 

Ne poti scrie si pe Whatsapp

 

Ti-a placut? Distribuie articol
Ti-a placut acest articol?
DaNu

Ai putea fi interesat si de:

Incepe urmatorul proiect cu Perfect Pixel

Trimite-ne toate detaliile proiectului iar noi iti vom trimite oferta de pret.